ljuv stämma

Nu har han ringt:) Det är så obeskrivbart hur snabbt ens "tillstånd" kan ändras bara genom att höra honom säga
-Hej sötnös-. Hur mycket energi, lugn och harmoni som på en millisekund bara fyller ens inre.
Han mår bra. Men de har jobbat näst intill hela tiden sedan vi hördes sist. Han sa att om det är möjligt så har de jobbat fler timmar än vad dygnet har... det säger endel. De har varit i en del skarpa situationer, men har klarat dem bra. Nu hoppas jag på att de får vila upp sig lite. Han lät förvånandsvärt pigg trots alla gäspningar, men några timmars sömn och lite soffhäng hade nog inte skadat. Själv fick jag som sagt massor av energi att ta tag i dagen.
Får se om jag kan göra allt jag vill nu när det är söndag... Jag vill framkalla foton jag såg i går. Få inspiration till resor. Älskling längtar liksom jag att få åka till varmare breddgrader. Han längtar efter att få se annat än sandfärger, han vill se lite gräs och han vill få njuta av sand... få gå barfota på stranden, gå i shorts... och jag vill bara få vara ensam med honom i en liten bubbla. Bara få njuta av varandras sällskap. Se nya saker, smaka ny mat... allt sånt där mysigt som hör semestern till. Egentligen är det bara med honom som jag har rest på riktigt. Sedan vi träffades 2007 har vi averkat Kreta, Bali, Lombok/Gili island och Rom. Japan är dröm-målet för oss båda. Vi får se vart vi åker i år...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0