Jobbhelg avklarad

Hejsan.
Det känns som en evighet sedan jag skrev sist, men det beror nog mest på långa dagar och mycket aktivitet.
Sedan sist så har jag varit iväg på röntgen. Får se om de hittar något fel med lungorna. Andningen har inte varit så problematisk på ett tag, men jag har börjat få ont vid vänster lunga igen. Det började som sagt igen när jag började sova på soffan. Dock trodde jag att det skulle avta igen, men det har det ännu inte gjort. Så astmasprejen har fått komma lite till undsättning, men den fungerar tyvärr inte mot det onda runt lungan.
Jag har också varit på flera möten, träffat vänner som jag inte riktigt haft tid för på ett tag och så har jag naturligtvis jobbat. Jag har jobbat hela helgen och igår innan jobbet var jag på en extra visning av den där lägenheten. Det kändes åter igen som att jag och Älskling skulle trivas utmärkt där. Dock har jag fortfarande inte fått något svar om vad han tycker... Vi har inte talats vid på flera dagar då de är rätt överhopade med jobb för tillfället. Men som tur är har han mer eller mindre tillfrisknat så kanske orkar han ringa i kväll om de är inne på campen. Det ska bli underbart att vara ledig i morgon. Jag känner verkligen att jag behöver det. Jag måste försöka komma i väg och få massage, min kropp skriker efter lite hjälp. Jag är stel från topp till tå och gillar inte längre soffan som jag tidigare hållt så kär. I går tyckte jag lite synd om de gäster vi haft övernattnade på den. Men ingen har någonsin sagt att den är obekväm att sova på så kanske är det bara min kropp som är problemet. Men en ny soffa är nog betydligt lättare att få tag på än en ny kropp;)

Jag måste verkligen försöka att skärpa till mig... Jag gillar inte att jag slarvar med maten. Äter det gör jag, men jag äter inte så bra som jag brukar och jag lagar inte det där lilla extra eller med den där lilla extra omsorgen. Just nu ska det bara gå snabbt och lätt annars känns det som att det kan kvitta... Mm jag har ju inte haft alla förutsättningar att ta bra hand om mig själv det sista, men det känns ändå som att "lite bättre kan du". Energin har jag haft, men inte viljan. I dag har jag viljan, men inte energin. Imorgon då jag är ledig kanske det klaffar...
Någon som har tips på lättlagad mat som känns som att man har gjort det där lilla extra? Eller kanske mat som går snabbt och lätt som är hyfsat nyttig?;)

Lite av terassen och utsikten i/från den lägenhet jag kikat på.
Den får mig att längta ännu mer till sommaren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0