Nästan ledig

Då var jobbhelgen avklarad. Imorgona är jag nästan ledig! Ska bara på näst sista handledningen i Integrerad psykiatri; en kurs som jag läste förra våren och har haft handledning i sedan dess. Borde även åka på "drop in röntgen" men det känns inte lika prioriterat nu när jag känner mig så pass bra. Men sköterskan tyckte ändå att jag skulle dit... de har så dumma öppettider bara.
För övrigt har jag efter jobbet läst på lite om antioxidanter och fria radikaler för att eventuellt kunna svara på frågor om Xocia-chokladen (hälsosam choklad) på nästa informationsträff som vi ska hålla på torsdag. Jag misstänker att det blir jag som får hålla i presentationen så då vill jag vara förberedd! Har så mycket ny information i huvudet så det går nästan runt:)

Till exempel; visste du att kakao i ren form (det vill säga oprocessad) innehåller 100-tals nyttiga ämnen. Så som magnesium, järn, krom och anandamin. Dessa hjälper kroppen att hålla skelettet starkt, blodet friskt, ha blodsockret i schakt och gör dig lycklig. Kakao innehåller även ett ämne som hindrar ett enzym i kroppen från att bryta ner anandaminet så det blir en dubbelförstärkning av lycka kan man säga. Kanske dags att tröstäta lite xocai-choklad ikväll;)

Saknar min Älskling lite extra idag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0