Hem ljuva hem

Jag fick ett ryck när jag kom hem från handledningen och försökte fixa till lite här hemma.
Jag höll på i ett par timmar, men tyvärr märks ingen större skillnad. Det känns som att jag mest har flyttat runt saker. Vilket i sig kanske inte är så konstigt då vi har mycket saker i förhållande till den yta vi bor på.
Därför ser jag fram extra mycket emot den lägenhetsvisning jag har bokat in mig på till torsdagen. Måste bara lära mig att filma på kameran så att jag kan skicka ett klipp till Älsklingen. Han kommer inte hinna se lägenheten på riktigt innan vi blir tvugna att köpa den om den visar sig vara intressant:P Det känns lite konstigt, men jag vill så gärna flytta! Denna lägenheten vi bor i nu är jag redo att lämna i morgon om så skulle vara. Vi har haft sådan otur med allt här. Nu har de dessutom fått för sig att höja hyran igen. Det måste vara 4gången på 2år. Så håll tummarna för oss att den "nya lägenheten är bra", att där inte är många andra intresserade och att vi kan få till ett bra pris;)!! Egentligen vill jag bo i ett mindre radhus, men allt som inte innehåller ordet lägenhet skrämmer min Älsklign:) Dock är den lägenhet jag ska kika på en hyfsad kompromiss. Den har en 17kvm stor terass (på andra våningen) med en bred rabatt runt hela terassen så jag kan odla mina jorgubbar, blåbär mm:) Dock är det "bara" en 3:a, helst hade jag velat ha en 4:a om man ska tänka mer långsiktigt.

Just nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra, det är inget bra på teven och jag har ingen bok eller film...
De sista två dagarna har jag haft ett stort behov av att vara kreativ, men sticka eller göra smycken lockar mig inte just nu. Jag fick ett målarstafli och oljefärg i julklapp, men nu när allt inte är åtgärdat med vattenläckan än så har jag inte plats att ställa upp det. Men jag skissade lite på papper igår och det fick fram konstnären i mig som har slumrat ett tag:) Jag håller även på att läsa lite om decoupage så imorgon innan kvällsjobbet ska jag nog ge mig ut och köpa lite klister och papper. Det kliar riktigt i fingrarna på mig nu, men jag får väl stilla lugna mig till imorgon. Har ni någon speciell hobby som underhåller er?


Kommentarer
Postat av: Therese

Vad roligt med flytt! Hur gick det för dig? Lyckades du filma och hade du tur med att det inte var så många intresserade?



Jag tyckte om att träna när min älskling var iväg, det rensade huvudet på något vis :) Men det är klart, jag har alltid tyckt om att träna och gör det fortfarande, så det hade ju inte bara med att han var i väg!

2011-01-21 @ 09:30:39
URL: http://breakfastlunch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0