En dag i taget

Det har inte blivit så mycket skrivande på några dager nu. Allt med vattenläckan börjar ta ut sin rätt. Har sovit på soffan nu i 3 dagar och det går inte så bra. Snickarna har blottlagt isoleringsmaterial mm i taket i sovrummet så det sticker i hals och ansikte så fort man går in där. Så just nu saknar jag att få sova i min säng.
Lägenhetsvisningen jag var på var lyckad. Jag tyckte väldigt bra om den och tror att min Älskling skulle göra detsamma. Jag har skickat bilder mm så att han kan få en liten bild av hur det ser ut så får vi se hur/om vi går vidare med det. Han ringde för övrigt ett par gånger igår. Stackarn är både lite förkyld och dålig i magen. Dom har ju tyvärr några mindre roliga "magsjukdomar" där nere, men det verkar som att Älsklingen har klarat sig bra. Bara något tillfälligt som medicen försöker avhjälpa med lite piller. Det är riktigt mysigt när han ringer. Även om man inte kan tala om allt via telefon eller att han inte alltid sitter själv när han pratar så bara att få höra varandras röster förgyller dagen. Så skönt att även kunna få lite stöd i allt som händer här hemma. Det är lätt att bli frusterad när man inte blir tagen på allvar av hyresvärden (som dessutom äger lägenheten) och snickare med 40års erfarenheter som bojkottar allt jag säger... Men det är då jag vill trycka upp i ansiktet att det var dom som ansåg att vi bara var drabbade av kraftig kondens och att det tog deras 40års erfarenhet ett par veckor att fatta något som jag utan den typ av utbildning insåg direkt när jag plaskade i vattenpölar i köket.

Förövrigt ska jag i dag på kalas hemma hos min gudson. Det är inte han som fyller år idag det är hans storebror som blir 11år, men vi ska fira dem båda och de ska få en aningen försenad julklapp. Så jag ska ta och fixa i ordning det sista och sedan bege mig till bussen. Sorgligt att det var så länge sedan jag såg dem när det endast tar en halvtimme timma och åka hem till dem. Så idag ska vi mysa i kapp!

Ha en bra helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0