Fullt upp

Så vad har jag gjort sedan sist...

En hel del tid har gått åt att utveckla mitt företag; xocaiwellness som blir som ett dotterföretag till grundarna www.mxicorp.com i USA. Ett nätverksföretag som jag på allvar satte igång med bara härom dagen, men som jag har småstartat sedan december 2010. Jag har redan 2 kunder vilket jag är stolt över, varav den ena ska fungera som en medarbetare i företaget:)
Ett nätverksföretag går ut på att marknadsföra produkter genom gott omdömme som "går från mun till mun".
En numera populär typ av företagande som framförallt i USA har blivit riktigt stort och idag ligger till grund för många utav världens ekonomiskt oberoende människor. Det bästa av allt är att jag inte riktigt kan gå med förlust i företaget, jag satsar i storts sett inga pengar utan det "värsta som kan hända" är att företaget står stilla och inte utvecklas och det bästa som kan hända är ekonomiskt oberoende. Men ska man nå sådana mål så krävs mycket hårt arbete.
Mitt första mål är att dryga ut min ordinarie lön så att jag varje månad får en "normal lön".
Mitt andra mål är att få råd att resa till Japan.
Mitt tredje mål som ligger lååååånnngggt fram är då naturligtvis att bli ekonomiskt oberoende, men det är lite som att sikta mot stjärnorna och hoppas på att komma så nära som möjligt:)
Produkterna som jag "marknadsför" är som jag tidigare har nämnt kakaobaserade antioxidantrika livsmedel så som bla Hälsosam choklad, proteinpulver mm. Jobbet är jätte roligt och något som jag längtar att få sätta mig ned med varje dag. Vilket är en härlig känsla då jag under lång tid blivit allt mer frustrerad med mitt ordinarie jobb. Inte med arbetsuppgifterna, men pga resurserna och ett ledarskap som jag anser vara i underkant för den typ av livsavgörande arbete vi utför.

Jag har också avslutat min utbildning i Integrerad psykiatri som jag examinerades i före sommaren 2010, men som jag handletts i fram till i tisdags då vi hade sista handledningstillfället. Jag har även rensat garderoben och gjort stan i syfte att komma på vad jag ska ha på mig under den fotografering och styling jag ska göra på måndag:) Sedan har jag naturligtvis jobba på mitt ordinarie jobb. Jag har fikat med vänner och i går hade jag en mysig dag då jag efter jobbet besökte min vän Sophie. Vi åt lunch och fikade med morotskaka som hon hade bakat. Pratade massor. Sedan lite stressad över att jag missbedömt tiden så mötte jag upp min lilla syster på stan, vi gick på bio. Såg "min låtsasfru" som för övrigt är väl värd att se om man är sugen på att skratta! Sedan gick vi till ett cafe/pub och jag tog en öl och min syster ett glas rött. Vi pratade lite tills gäspningarna kom tätare och sedan gick vi hem.
Idag har jag förberett lite inför en modevisning jag ska delta i under nästa vecka. Jag ska vara där och marknadsföra våra hälsosammaprodukter och hoppas på ett gott intresse. Strax är det dags för helgjobb på ordinarie jobbet. Men först ska jag äta.

Bäst av allt under hela veckan är ändå samtalet jag fick från min Älskling igår:) Jag har saknat honom extra mycket denna vecka. Det har varit jobbigt att inte veta vart han befunnit sig under de senaste veckorna.
Men nu är han alltså tillbaka på campen. Välbehållen och vi kan nu ha bättre kontakt då där finns både telefon och bättre möjlighet till kontakt via internet! Sååå skööönt!!!! Det är en lättnad för oss båda. Uppdraget de hade stämde kanske inte med min älsklings vison och skapade på så vis en hel del frustration och dålig sömn om nätterna. Men nu tar han alltså nya tag och jag kan andas ut lite över att åtminstone ha ett hum om vart han befinner sig och att han är mer tillfreds.

Ha en bra helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0