Fullt ös

I dag har jag haft ett fullspäckat schema! Har haft möten precis hela dagen på jobbet och hann inte riktigt med mina vanliga arbetsuppgifter så "lunchen" fick jag först i mig 16.30 och det var en färdigpaj för att åtminstone hinna få något i magen innan jag behövde ge mig iväg igen. Har annars hunnit träffa både min far och syster en kort stund på kvällen. Min syster är en riktigt klippa! Ett fantastiskt stöd nu när man är känslig. Jag har också skickat iväg julklappar till Älskling så jag håller tummarna att de når honom lagom till julafton. Jag skickade allt i form av ett "brev" dvs i en av postens gröna boxar för 2kg (kostar 95kr) så då går det kanske lite snabbare än om det hade klassats som paket. Resten av klapparna får han här hemma. Jag skickade lite småsaker som kan fördriva tiden om det någon gång skulle behövas. För övrigt har jag varit på stadium då de hade anhörigdag... lite skillnad på anhörigdagen som ordnas av FM;) Stadiums anhörigdag innebar att vi fick shoppa i butiken efter stängningsdags med 30% rabbat. Det var trevligt och jag fick några klappar avbockade på inköpslistan:) När jag kom hem har jag fixat lite inför att det är besiktning på ventilationen imorgon (bor i hyresrätt). Det är synd att jag inte är hemma när de kommer då vi har haft problem länge av att ventilationen låter som en dammsugare... vilket inte underlättar att man får en god nattsömn. Älskling var snäll och tätade för ventilationen i sovrummet innan han åkte och det dämpade ljudet avsevärt. Hoppas att de kan få ordning på problemet efter besiktningen. Hoppas även att de får ordning på att det läcker in snövatten i vårt kökstak! Det hela började kvällen inna A reste och vi bor på våning 2 av 3! Det var lika dant förra året, trodde inte att det skulle bli ett problem i år då de spenderade 4v i somras åt att renovera taket... A väcktes av dem varje morgon under sin semester så han var inte lycklig över att det inte gav resultat.

Har förövrigt hört av Älsklingen både i går och idag!! Resan gick bra, men han var trött då han inte kunde sova bra på planet. Hans första intryck var hur fint det var med bergen där nere och han tycker att maten de får är väldigt bra och god. Skönt att det känns bra för honom, det är ju hans första mission så han vet ju inte riktigt vad han kan föreställa sig. Nu kan han lägga all energi på att omsätta sin kunskap i praktiken med hjälp av FS19 innan de reser hem. A har utbildat nårga trupper som varit iväg, men det är ju inte samma sak som att vara på plats så han har mycket intressant framför sig.

Själv har jag haft en stressig men bra dag idag. Jag hade svår spenningshuvudvärk igår då jag verkar ha fått en ny vana att bita samman käkarna när jag sover, men det har varit ltie bättre idag. Ska dock försöka unna mig att gå på massage nästa vecka!

Hur har er oro gjort avtryck på er?
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0