Otur eller något...

Hej på er!
Hoppas att er dag har varit bra, min blev inte alls vad jag hade tänkt mig...
Egentligen så skulle jag och min syster på en mysig spakväll med massage, julmusik, glögg och pepparkakor.
Istället har jag spenderat dagen med att leta efter en mobiltelefon, då min kära telefon utan förvarning bestämde sig för att inte längre få kontakt med displayen kl 22 igår kväll. Jag har aldrig haft problem med den, den har alltid fungerat utmärkt och sen blir den plötsligt bara svart efter att ett sms kom (jag rörde inte ens telefonen när den gick sönder). Ni vet ju att min dator kraschade för en vecka sedan så nu blir det till att köpa både telefon och dator och jag ser hur tusenlapparna flyger iväg. Så spa och massage får helt enkelt vänta lite. När jag skulle till och från köpcentrat så gick dessutom bussen sönder både på dit och hemresan (ändå valde jag en ny busslinje på vägen hem för säkerhet skull). Jag tror jag ser ett mönster.. undra om jag verkligen vågar köpa något nytt:P Hade det inte varit för att affärerna enbart har låtsastelefoner med en klisterlapp på skärmen så hade det varit enklare att välja telefon. Man vill ju gärna klämma och känna lite på dem! Jag var i 5-6 olika butiker idag och blev inte ett dugg smartare. Som tur var har jag en så snäll svåger som lånar ut en mobil åt mig. Det vore väl tusan om den också skulle gå sönder. Jag är faktiskt väldigt rädd och försiktig med saker bara så ni vet. Sen att alla telefoner mer och mer liknar datorer gör det inte lättare... Jag är inte intresserad av något sådant, men samtidigt vill man inte ha en tråkig, dålig och plastig telefon som de andra ofta ser ut att vara om de inte är "minidatorer". Ursäkta om jag framstår som lite bitter och negativ nu, men jag är bitter för tillfället.

Ni skulle sett vad jag gjorde för att komma i tid till jobbet idag. Jag har alltid andvänt mobilen som väckarklocka så nu när det inte gick var jag tvungen att komma på något annat... trött som jag var så stälde jag in kaffebryggaren i sovrummet och använde för första gången timern på den och vaknade till doften av kaffe;) Det blir väl ändå en guldstjärna för uppfinningsrikedom;)

Förövrigt så lyckades jag trots att skärmen på telefonen inte fungerar att ta emot ett samtal från Älskling. Det var höjdpunkten på dagen! Han hade det bra och ville meddela att julklappspaketet hade kommit fram:) Jag var inte ens säker på att det skulle komma fram i tid så det var en bra nyhet. FM har flygit ner julgranar åt dem och de har haft pepparkaksbak, så julstämningen infinner sig nog hos dem också:)

Ha en bra kväll och tack för alla kommentarer! Lika mycket som bloggen kanske kan hjälpa er som läser så hjälper det mig att någon där ute lyssnar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0