Back on track

Hejsan!
Det var ett tag sedan sist, får se vad som hänt sedan dess...

Besöket på vårdcentralen resulterade tyvärr inte i så mycket. Enligt underläkaren är jag helt frisk. Att jag hade svårt att andas kunde han inte förklara och var inte särskilt intresserad av att hitta ett svar på heller. Efter många om och men fick jag tillsut en inhalator. Den räddade min jul! Tyvärr vet jag då fortfarande inte vad som är fel på mig.

Julen började hemma då jag hade fått ett nallegram från min älskling innehållande en söt nalle förstås och ett fint armband:) Sedan åkte jag till jobbet där jag jobbade fram till lunch. Julmusiken sattes på kl 07.00 och det gladde några av mina klienter som fint satt och sjöng med. Efter jobbet skyndade jag till bussen, jag hade lätt haft användning av ett par armar till! Två väskor och två stora påsar med julklappar fick följa med. Jag mötte sedan upp min syster på tåget och vi tog oss mot våra barndomstrakter. Blev hämtad av pappa och sedan var julen igång ordentligt. I år var vi "bara" 18st på julafton och då är inte alla 7hundrar(?) och ungefär lika många katter inräknade. Det hela var väl trevligt, men jag kände mig helt väck ju närmre kvällen vi kom. Jag kände mig likblek och hade så ont i bröstet och ryggen. Fick överkonsumera min inhalatorspray annars hade det nog varit sjukhuset nästa. Älsklingen ringde och vi fick prata en stund, det var mysigt. Han längtar hem och nu räknar vi båda ner för fullt till första leaven. Juldagen började i min och min systers barndomshem. Vi sov där själva med 2 hundar och 2 katter som inte ville lämna vår sida. Pappa sov hos sin flickvän. När vi vaknade på morgonen så var det iskallt!! 14grader "varmt" inomhus och ungefär lika många minus utomhus. Det bör tilläggas att det är ett gammalt hus så golvet kändes som is så att ta steget från den varma sängen tog sin tid:) Något av fosterbarnen som annars också bor i huset hade mixtrat med värmen så vi fick ringa pappa för lite assistans med att åtgärda det hela. Men jag och syrran gjorde det bästa av situationen och åt frukost på golvet med ett varmt element som ryggstöd, alla djuren ville naturligtvis vara med:) Sedan bäddade vi ner oss och spelade lite frågespel i sängen innan vi gjorde oss i ordning och pappa körde mig till mina fina svärföräldrar. Det var faktiskt första gången pappa träffade dom(!) Så dåligt att det har tagit 3,5år!! Men så går det när han har så konstigt jobbschema. Men det kändes som att det träffats flera gånger om förut, de var inte tysta en sekund:) Älsklingen ringde och han tyckte det var synd att de träffades första gången utan honom, men han gillade att vi gjorde det bästa av julen utan hans fysiska närvaro. På annandagen reste jag tillbaka till barndomstrakterna igen. Tyvärr var min svärfar sjuk så de deltog inte i den annandagsmiddag som min släkt har varje år. Detta året var vi 51st då alla inte kunde komma. Middagen var också slutfirandet på julen för detta året. Men jag kommer att fira dubbelt upp nästa år då min bättre hälft finns med oss.

lite av vårt annandagsjulbord med inspiration från Danmark



Tyvärr fick julen inte ett lika bra avslut när jag väl kommit hem. Jag vaknade på måndagen, gick ut i köket och där plaskade det om fötterna... det har läckt in vatten från taket igen! Hyresvärden menade på att de skulle åtgärda taket i somras pga av läckan vi hade föregående vinter, men då såg allt bra ut. Mitt kök bevisar att de uppenbarligen har missat något! Det läckte på 5ställen i kökstaket trots att det var -10grader ute, jag vågar inte tänka på hur det blir när all snö smälter bort.Hyresvärden gjorde inte så mycket förens jag nämnde hyresgästföreningen då blev det fart! Nu är delar av innertaket uppbrutet, tyvärr har de inte hittat orskaen till läckan, men nu känns det åtminstone som att de gör ett ärligt försök. Kanske har läckan något med mina andningsproblem att göra? De säger dock att de inte hittar något mögel.

Men, men jag har bättre saker att tänka på idag än vattenläckor!!
Ha en underbar dag, det hoppas jag att jag får!
Kram




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0