"Skilda världar"

Veckans nyckelord verkar vara trött... jag skulle gärna sova en hel dag om jag kunde. Men dagen har över lag varit bra. Den började med jobb, rätt så lugnt. Sedan vände jag i dörren hemma och mötte upp några bekanta, gick till stan där vi tog en fika och värmde oss i solen. Efter det hann jag inte mycket mer än hem, duscha och göra mig snabbt i ordning innan det var dags för kvällens middag på stan med flera av Älsklingen kolegor och andra människor. Det var en hejdå-middag/på återseende-middag då värden för middagen snart åker till "långtbortistan"... Usch säger jag bara! Även om jag inte blir direkt ledsen över att han åker, så känns det ledsamt... Jag skulle helst vilja låsa in alla soldater, gömma nyckel ett tag och vänta på att de delarna av världen skulle bli en bättre plats... Klumpen som redan fanns i magen blev lite tyngre. Den enda "trösten" är att jag vet att han precis som min Älskling gärna vill göra mission... jag vet att de gör skillnad och ska långtbortistan bli en bättre plats så behövs deras insatser som medmänniskor... Men det är väl alltid så att man vill skydda "de sina"... Kvällen blev nog ett fint minne för honom i alla fall. Vi åt två rätters; jag åt ryggbiff med egengjorda strips, café de paris sås med en basilikasallad. Till efterrätt blev det för mig en creme brulépudding med egengjord skogsbärsorbé. Vi var väl ca 13st som åt vid långbord på en restaurang och maten var mycket god. Hade jag inte varit så trött och om jag inte hade jobbat i morgon så hade jag gjort dem sällskap resten av kvällen också, de som går ut. Men jag orkade inte mer nu. Efter kramar och hälsningar så betalade jag värdens mat på utvägen. Det är han värd. Av någon anledning så dyker låten med denna text upp i mitt huvud nu;
Jag ska måla hela världen lilla mamma
full av solsken varje dag
att det regnar och är grått det gör detsamma
du ska solsken i ditt fönster ändå ha


Det är precis vad jag skulle vilja göra för min Älskling, måla hela världen och göra honom glad. Jag tänker på honom extremt mycket efter den senaste incidenten, även om jag vet att det till sist "gick bra". Jag har svårt att släppa det då jag tror att det är en av de saker som kommer att ha påverkat min Älsling mest vid hemkomst.
Inte för att jag har pratat något mer med honom, mer än de sekundrarna sist, men det var något i hans röst.
Jag blev helt kall efteråt och frös en bra stund, blev omtumlad är nog en bra beskrivning... och jag var inte ens i närheten av incidenten. Hur påverkas då inte de som var på plats?! Allt som händer i mitt liv här hemma känns som petitesser i jämförelse med hur de har det där nere. Det är svårt att inte få dåligt samvete över att man klagar då och då, men samtidigt är det så vitt skilda verkligheter att de knappt går att jämföra. Jag tror att jag ska lägga mig och sova nu, drömma om min Älskling och ge honom många pussar och kramar, det är han värd.
Jag saknar honom så mycket.

Kommentarer
Postat av: Syster

Det är aldrig någon annans verklighet som är värre än den egna, andras känslor kan inte läggas på vikt med dem egna! Nu ska jag sova vidare. Hoppas du sover gott! Kram

2011-05-08 @ 02:20:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0