100år

Som du säkert redan har hört så firar den Internationella kvinnodagen 100år i dag...
Spontant tänker många Vad bra, vad kul, varför ska vi behöva ha en sådan dag...
Jag har hört blandad respons när man tjuvlyssnat lite.
Jag tänker inte ha någon värdering i vad andra tycker och tänker då jag är lite smått splittrad över dage. MEN en liten tankeställare för de som är mindre positivt inställda eller förvirrade. Det där med att fira 100år gäller inte riktigt över allt. Även i Sverige får vi kämpa för lite mer jämställda rättigheter många gånger. Tänk då hur det ser ut i det land där våra soldater befinner sig. Läs gärna lite på "Anhörigbloggen", de firade den 1:a kvinnodagen på deras polisstation! Det tyckte jag var kul att se att det aldrig är för sent att utvecklas.
Utveckling har varit temat för min dag över lag. Jag var ju på "trimdag" med jobbet, en lite knepig term för dagen tycker jag. Utvecklingsdag hade varit mer specifikt. Det var jätte intressant! Det blir svårt att beskriva dagen i ord här, men vi fick en liten Aha-upplevelse på ett imponerande sätt. En beskrivelse av psykologiska stadier i det vardagliga livet och i vårt fall i en förändring då vi står inför omorganisation på ett eller annat sätt inom mitt jobb.
Katti Uhlin var vår "coach" (hoppas att jag stavade namnet rätt), vilken underbar och fantastisk kvinna!
Alla borde ha en liten Katti sittandes på sin egna axel och vardagen hade underlättats för många;) Särskilt i den berg och dalbana som många kanske upplever i missionstider och även innan och efter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0