snabb som vinden

Gårdagen blev lika hektisk som förväntat!
Dagen började på jobbet, där hann vi nästan hälften mot önskat trots full fart hela tiden. Därefter bar det av ner till stan där jag skulle köpt den sista presenten till min syster som kom den dagen "Mad men 4". De hade dock inte plockat upp de varorna så tidsbrist som jag hade fick det bli ett presentkort i affären istället. Sedan snabbt iväg till mina Xocai-kollegor. Vi hade hela dagen i går en man på besök som mäter artärstelhet. De flesta kanske tänker varför vill man veta det?! Men faktum är att hälften av människorna som drabbas av hjärt och kärlsjukdomar inte har fått några klassiska sjukdomstecken. För några år sedan förknippades den typ av sjukdomar framförallt till äldre människor, sedan blev det till människor med osund kost, men tyvärr så kan idag vem som helst vara i farzonen pga vårt ohälsosamma leverne många gånger. Motion har många fått till, men inte kost och harmoni i vardagen. Så i går erbjöd vi en heldag indelat för flera grupper där Bo Salomon presenterade sig och den mätteknik han skulle använda och vår kollega från Sthlm presenterade våra Xocai hälsoprodukter. Vi fick ett jätte bra gensvar! Jag gjorde också en mätning och jag kan glatt meddela att jag hade mycket bra artärer:) Jag fick också en till kund i mitt företag:)) Mitt i denna informationsdag så hann jag få i mig en snabb lunch bestående av Italiensk färsbiff med timjanrostad potatis och rödvinssås *mums* och sedan nästan sprang jag i väg för att inte bli sen till en cellprovstagning. Alltid lika kul att gå till Gyn... eller inte. Jag började blöda en hel del efter provtagningen, vilket inte har hänt mig förut. Men det var bara att fräscha till sig och iväg till informationsträffen igen. När klockan passerat 20.00 så fick jag äntligen träffa min syster som fyllde 23 år! Vi gick iväg till ett hak där jag käkade tapas- lamrack, örtbakad lax och vitlöksbröd med tzatsiki. Det var väldigt gott! Syrran och oäkta svågerna hade precis ätit en mysmiddag så för dem blev det öl och vin.

Idag är jag ledig då jag jobbar hela helgen. Jag har planerat att göra ingenting alls. Sen får vi se vart det slutar, men i bland är inga planer = bra planer. Jag håller däremot tummarna att Älslingen ringer. Saknar honom mycket.
Vill ju dela vardagen med honom, berätta om mina nyfunna kunskaper och imorse hade jag gärna tagit sovmorgon med honom... Men men, kul att så många läser bloggen i alla fall:) Även om jag inte skriver om något särskilt så fyller bloggen en funktion för mig. Exakt vad den bidrar med har jag inte riktigt fastställt, men det spelar ingen roll. Det känns bra att skriva och det är det enda jag behöver veta eller känna. Som det ser ut nu så är det ungefär 17 personer som läser bloggen varje dag. Det trodde jag inte den dagen jag startade bloggen.    Jag trodde att det skulle vara jag och kanske någon som klickat fel som skulle hitta hit:)
Ha en bra dag och fyll handväskan med tyngder, det blåser mycket i dag!

Men vi slipper i alla fall paraplyet, för här är det sol:)

Vi slipper i alla fall paraplyet för här är det sol!

Kommentarer
Postat av: Syster

En syster som blev sjukt nöjd med sina presenter och mysstund med sin syster bör tilläggas!

2011-04-07 @ 21:16:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0