Lovely

För 4år sedan var jag på min 2:a dejt med vad som blev min Älskling. Vi satt på uteserveringen nere på torget. Jag fick lära mig de latinska namnen på småfåglarna som flockades vid vårt bord;) Efter några timmars samtal tog han mig på en promenad i kvarteret, vi höll varandra i hand och han ville ha min åsikt om en lägenhet som han funderade på att köpa. Han fick det att låta som att han redan planerade för vår framtid:) När vi gick där och strosade så pekade han på det högsta huset i stan och sa att han skulle vilja stå längst upp någon gång och blicka ut. Då jag känner människor som bor där så fixade jag det:) Vi tog hissen upp till, vad kan det vara...13våningar eller något... väl uppe ringer hans mobil och det är hans mamma:) Han gör sina försök att hålla samtalet kort, men lyckades inte särskilt bra. På frågan vad han gjorde fick hon till svar att han är med Jasmine. Jag verkade redan vara ett självklart namn och hon bad honom hälsa:) Lite smickrad blev jag då detta bara var vår 2:a dejt(!) Efter samtalet stod vi en stund och beundrade utsikten och när vi väl var nere igen och det var dags att säga hej då så tittade han in i mina ögon och sa att han kommer att kyssa mig nu. Vilket han gjorde... hela världen började snurra, han sa hej då och jag såg honom gå. Själv stod jag kvar och var fortfarande snurrig så jag fick ringa min syster för att veta åt vilket håll jag skulle gå för att hitta hem:)
Min syster skrattade åt mig då jag faktiskt inte hade en aning om åt vilket håll jag skulle gå och ändå hade jag några minutrar tidigare pekat ut mitt hus från utsiktsplatsen:) Snacka om att bli tagen med storm! Men hem kom jag i alla fall. Jag letade fram kläder då vi hade bestämt vår 3:e dejt redan till kvällen. Jag skulle få träffa en av hans bästa vänner, Björn. Innan dejten var jag på Kåren, pubben som sköts av studenterna (jag hade nyligen avslutat min studietid, men var aktiv där). Jag strålade och alla undrade vad det var med mig. Så var det dags att möta dem på stan. Lite nervös var jag över att bli dömd av bästa kompisen, men allt klaffade och det var som att vi alltid känt varandra. Älsklingen höll sig några millimeter i från mig nästan hela kvällen och då han väl var tvungen att gå någon stans så lämnade han gentlemannamässigt över ansvaret till Björn att ta hand om mig så jag hade det bra. Efter krogen köpte vi lite nattmat och Björn sade hej då. Jag och Älskingen hade svårt att säga hej då, men till slut gjorde vi detta och egentligen från denna dag så var det verkligen vi... Men vår årsdag kommer lite längre fram.

I dag kommer jag inte att vara varken med Älsklingen eller Björn. Men jag kommer att besöka kåren. Med vänner från Högskoletiden. Innan kommer vi att vara i parken, vi ska grilla, spela brännboll mm. I kväll kommer vi att känna oss lastgamla då vi till fullo inser att man bara behöver vara född 93 för att få komma in. Vi kommer att känna oss helt malplacerade och prata om hur det var bättre förr. Men vi kommer även prata om gamla minnen. Minnen som för några av oss är bland de bästa vi har.

Ha en trevlig Valborg och är ni inte inbjudna till någon bjud in er själva.
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0