Premiär

Har varit på jobbet i dag också, men varken i går eller i dag kan jag nästan med att säga att jag har jobbat då det har varit så lungt. Inte många som har varit hemma över påsken men vi personal behöver ändå finnas på plats utifall att något oväntat inträffar. Så jag och min kollega har suttit på balkongen större delen av dagen och njutit av värmen och solen efter att alla arbetsuppgifter tagit slut. Då ska ni veta att vi ändå försökte skapa oss nya uppgifter, men vi hade jobbat undan allt! När jag kommit hem gick jag direkt ut på balkongen. Jag har torkat av utemöblerna och har förberett dem lite inför att oljas in igen. Men sedan invigde jag balkongen med årets första middag ute i det fria istället och sedan satt jag där ute och läste. Jag började på en ny bok i dag då jag läste ut " De målade Grottornas land" härom dagen. Den var ingen höjdare om jag får säga mitt... de tidigare böckerna var klart bättre. Nu läser jag istället Conn Iguldens andra bok ur Djingiskhanserien "Bågens mästare". Jag påbörjade den serien förr förra året då vi skulle resa till Bali, men packade i sista stund ner Stig Larssons Milleniumserie istället (vilket jag inte ångrar;). Men så hittade jag Bågens mästare halvläst så det är klart att den ska avslutas. Men det går ju lite trögt innan jag har satt mig in i den igen. Den tredje och avslutande boken i Djingiskhan serien kom ut härom dagen så det var ju passande att komma igång nu. Har du några bra boktips?

Älsklingen ringde i dag! Han har fått behålla sitt första mål mat så tillfrisknandet fortsätter åt rätt håll. Men han får dricka mycket vätskeersättning. Men han slapp som tur va droppet till skillnad mot några av hans stackars kollegor. De har 37grader varmt i skuggan och 61grader varmt i solen(!) Jag är inte ett dugg avundsjuk utan är väldigt nöjd med våra 19grader i skuggan:)

I kväll ska jag se på film. Är lite smått rastlös över att de flesta är bortresta över påsk medan jag så gärna vill hitta på något kul och de som är hemma ligger bakfulla och trötta. Men jag får ta igen det roliga nästa helg istället då jag får finbesök från Göteborg. Men jag har det rätt bra ändå så jag ska inte klaga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0