Hann kliva av

Denna dagen gick den med... Eftermiddagen blev allt lite bättre. Som om Älsklingen läst mina tankar så ringde han ett lite längre samtal innan jag mötte upp hans föräldrar. Det var så skönt att få prata lite, faktiskt hinna fråga varandra hur vi mår. Berätta lite vad vi har gjort sedan sist. Det betyder så mycket. Jag såg att han hade ringt nu på kvällen också. Jag antar att han ville höra efter hur det hade gått på anhörigträffen. Får se om han ringer imorgon i stället. Vi var hos ett par bekanta till Älsklingens föräldrar och han själv så jag hörde inte telefonen då han ringde.
Annars gick det bra på anhörigträffen. Faktiskt första gången som jag inte haft det jobbigt känslomässigt! Lite oväntat om jag ser till hur morgonen var. Det kändes lite underligt att de pratade på anhörigträffen om hemkomsten, det finns verkligen ett slut på allt det här... han kommer hem... han kommer hem "snart"... En underbar känsla!!!
Under förmiddagen kändes det så avlägset... Hans skor som jag har låtit stå framme på dörrmattan sedan han reste, bara för att det kändes mer hemtrevligt då och mysigt att komma hem kunde jag plötsligt inte njuta av i morse, de åkte bort illa kvickt. Märkligt hur det kan ändras fram och tillbaka på så kort tid. Nu ska jag ta det lugnt en stund innan det är dags för sängen och jobb i morgon. Jag är rätt trött efter dagen. Det har varit mycket känslor. Men det var kul att träffa hans föräldrar och deras bekanta. Hans föräldrar åkte först nu vid 21-tiden så det blev en heldag.
Det hade Älsklingen tyckt om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0