Ännu en dag

Hejsan.
Har en förkylning som gjort mig sällskap i ett par dagar, vet dock inte om det är en vanlig förkylning eller om det är orsakat av ventilationen här i lägenheten. Men i dag känns det oavsett lite bättre.
Gårdagen spenderades trots snuva och lite glansiga ögon med min syster. Vi höll till nere på stan där de har ett shoppingjippo. Jag förstår inte hur vi lyckades, men att gå runt i några få affärer tog en hel evighet och plötsligt stängde varuhuset:) Vi hann i alla fall käka lite, örtmarinerad fläskfilé med kantarellsås blev det för mig och en räksmörgås för min syster. Kaffet efteråt var dock enormt starkt, för starkt för mig som till och med gillar starkt kaffe. Men det här gjorde en snurrig bara man doftade på det. Får kanske ta revanch med en god kopp kaffe och lite fika i dag istället. Vi missade ju faktiskt att gå in i den affären som jag överhuvud taget gick ner till stan för att besöka så även där kanske jag får göra ett nytt försök i dag:) Men egentligen ska jag tvätta...

Älsklingen ringde i går. Hela 3 gånger faktiskt! Dock missade jag de två första samtalen så jag blev väldigt besviken på mig själv när jag upptäckte detta. Men min Älskling känner mig så bra så han gjorde ett försök till att få tag på mig så jag inte skulle överanalysera de två missade samtalen med dolt nummer:)
Han hade dålig mottagning och hörde knappt vad jag sa, men jag hörde honom perfekt. De har som väntat haft fullt upp, men han trodde att han eventuellt skulle få en lugn kväll igår. Jag hoppas att det blev så. Tidsomställningen hade gått rätt så bra, det kanske underlättade att vi gick över till sommartid precis innan. Det var skönt att höra hans röst i alla fall. Jag saknar honom mycket, även om vi spenderade varje dag med varandra i 3v... det måste ju vara kärlek det;) Att inte bli tokiga på varandra trots att vi umgicks nästan 24h om dygnet:)

Näh nu ska jag ta tag i dagen, får se om jag går ner i tvättstugan nu eller väntar till lite senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0