A

Jag har ett litet mysigt sammanträffande att berätta om.

Det hela började i tisdags, dagen efter att A åkte. Jag var en snabbis på stan, provade en tröja i ett bås och hörde hur något rasslade till och föll ner på golvet. Jag kikade ner och där låg ett "A" av metall. Jag kikade på tröjan och även de som hängde utanför för att se om bokstaven var någon märkning på kläderna eller liknande, men jag hittade ingenting. Lite stressad som jag var tänkte jag inte så mycket mer på det, mer än "a som i Andreas".
Dagen efter hade jag inte hunnit vara länge på jobbet innan jag höll på att trampa på något i hallen. Det såg ut som en Id-bricka i metall, jag tog upp den och vände på den. Den hade en ingraverad nalle med ett "A" på. Även denna gången tänkte jag snabbt "a som i Andreas", men kopplade inte samman de båda tillfällena än. Senare under dagen var jag så hungrig, fick som sagt inte i mig någon lunch i tid den dagen så jag var rätt stressad i affären när jag skulle köpa mat innan jag gick hem. Jag stod i kassakön när jag upptäckte att något hängde på fingret. Jag skakade lite på handen för att det skulle lossna, men det gick inte. Jag ställde ner kundkorgen och skulle till att försöka ta bort det som hängde på mitt finger, men istället råkade jag trycka fast det ännu mera. När jag tittar efter vad det förestälde så var det ett "A"!!! Inte vilken färg som helst utan ett rosa... Min A är ju pinkey där nere;) Först nu slogs jag av alla tre händelser när jag på nytt tänkte "a som i Andreas":) Sannolikheten att detta ska hända just mig känns inte som så stor.. det kunde varit vilken bokstav som helst och vem som helst hade kunnat råka ut för det. Jag är nog lite mer skrockfull för att bara kunna lägga detta åt sidan:) Jag ser det som ett tecken på att någon håller koll och vakar över oss båda. Kanske hans farmor Anna som hade namnsdag dagen efter:)
Inte nog med detta, när jag senare på kvällen berättade om händelserna för min pappa som även han tyckte att det var lite "för bra för att vara sant" så satte vi oss strax efter i hans bil då vi skulle köra och posta julklappar till A. När pappa startar bilen sätts en gammal låt på som A lyssnade på precis innan han reste, som han aldrig lyssnat på hemma förut, men som han funderade på att skicka till sin mor. När vi gick in på Gallerix där vi skulle posta klapparna så spelades en låt som betyder mycket för A och hans mamma; "Håll mitt hjärta". Vad jag vet så spelas den inte ofta nu för tiden...

Jag kan inte låta bli att le åt det hela och framför allt händelserna med bokstaven A. Det får mig bara att må så gott och plötsligt känns han inte så långt borta. Jag tog en bild på det sista A´t, men jag har tyvärr inte riktigt lärt mig hur man för över bilder till min Älsklings dator. Den jag brukar använda kraschade tråkigt nog precis innan A reste. Men någon dag ska jag allt förska lägga upp bilden




Kommentarer
Postat av: Anna

Jag känner igen mig. Jag vet inte om det är att man har extra lätt att koppla allt till dem när de är borta men plötslikt upptäcker man saker som man förknippar med dem på ett helt annat vis än tidigare!

Kämpa på!

2010-12-13 @ 17:51:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0