Lite av varje

Igår var jag ute och letade de sista julklapparna. Det gick ganska bra, men jag har insett att det kanske inte var så bra idé att ge bort nästan alla min julklappsidéer till andra nära och kära och själv stå kvar med en tom inköpslista. Men det blir nog bra i slutändan. Jag tycker faktsikt att det är kul att leta klappar och få slå in och överraska någon. Det behöver inte vara det största och dyraste klapparna för att göra någon glad. Det är tråkigt när man har sett någon drabbats av julklappshysteri och hur stressen och ångesten över pengar tar bort julandan.
Min fina syster hjälpte mig igår att ornda inför en klapp som min Älskling ska få. Tyvärr vågar jag inte avslöja den här då jag inte vet om Älskling läser bloggen, jag vet inte ens om han känner till att den finns:) Men jag lovar att berätta om gåvan i efterhand då säkerligen flera kan ha med sig det som tips inför en kommande present.

I dag ska jag städa lite, jag har blivit lite slarvig de senaste dagarna då jag har prioriterat att lägga tiden på annat. Annars ska jag pynta lite till och planera lite inför lördagen då jag ska på en sittning/middag med vänner från högskoletiden. Tänk att det redan har gått nästan 5år sedan jag slutade! Helt otroligt vad tiden kan gå. Ikväll ska jag även jobba, jobbhelg står på schemat. Jag ska inte klaga då jag inte har jobbat helg på länge nu. Jag valde nämligen att ta ut endast 2v semester i somras för att spara semesterdagar till när A kommer hem på sin leave. Men det blev lite jobbigt att jobba varannan helg och veta att jag sitter på jobbet när jag har min enda chans att träffa honom på hela veckan. Så jag tog ledigt jobbhelgerna. Nu har jag tyvärr inga semestedagar kvar så det blir till att ta tjänsledigt när A får komma hem för lite ledigt. Men det får vara värt det...
Synd bara att det inte finns några "anhörigdagar", så som det finns mamma och pappa dagar. det har ju visats sig att soldaternas ledigheter inte ger lika mycket utan deras nära och kära hemma. Men det finns många som inte har råd eller möjlighet att ta tjänstledig och stanna hemma när semesterdagarna är slut. Om Soldaten fick ge bort låt säga 7 anhörigdagar så hande man kommit långt med dem. Kanske kan man inte få den ersättningen som man hade fått om man varit på sitt jobb. Men kanske en symbolisk summa som när man fackarbetar mm... Mm drömma kan man göra i alla fall!:))
Nu ska jag sätta fart med dagens att göra lista!

Kommentarer
Postat av: Ann-Helene

Det där med anhörigdagar var ju en fantastisk idé. Den tycker jag du ska utveckla och lägga fram som förslag till försvaret. Det är på tiden att de gör något för de anhöriga.



God Jul

2010-12-17 @ 13:33:36
URL: http://endagettliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0