Lillejul

Idag kom min mamma, hennes man och min syster och även svåger på besök. Vi hade en liten minijul fast utan julmaten. Istället bjöd syrran och jag på danska karbonader med tillbehör. Det var gott! Vi har lite danskt blod i oss så julen för oss består i övrigt av mycket dansk mat, men inte just karbonaderna (panerade fläskfärsbiffar) och dessa var det säkert 4år sedan jag åt sist så det var speciellt. Vi drack glögg och fikade och förstås öppnade vi paket också. Jag fick ett fint hantverkskrin som jag har har önskat mig. Det blir bra att föravara alla stickor och virknålar i!
Sedan fick jag presentkort på bio, presentkort på spa, godis och ett arband med en skyddsängel i; som ska ta hand om mig och min Älskling:)

Han ringde föresten precis som jag hade hoppats på. Tänk vad mycket det kan göra att bara få höra varandras röst:) Han längtar hem och räknar ner dagarna. Även om han naturligtvis trivs bra på jobbet också och tycker att det är mycket intressant. Vi brukar säga att vi ses i drömmarnas land och så blir det allts som oftast. Han är det sista jag tänker på när jag somnar och i regel det jag drömmer om innan jag vaknar.

Nu ska jag röja undan lite efter middagen och sedan blir det att leta upp någon julfilm och få lite stämning igen.
Kram på er

En julbild från vårt kök (jag har listat ut hur man för över bilder nu;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0