Julmys

Denna dag har fortsatt i julens tecken. Jag har idag varit på julmarknad i kulturhuset med min syster och svåger. En marknad som jag själv stod på förra året och sålde smycket och stickade hantverk som jag själv gjort. Marknaden består av mycket egen tillverkad choklad, ost, sylt, senap, korv och min favorit enbärsdricka som jag köpte 3 flaskor av:) Efter marknaden gick vi och åt på en Italiensk restaurang. Jag åt kalv med potatisgratäng och rödvinsås. Det var mycket gott! När jag kom hem har jag julpyntat lite, men insåg att vi inte har så mycket pynt som jag trott. Det blir till att införskaffa lite mer imorgon tror jag. Vid pyntningen så passade jag även på att inpregenera pyntet mot brand. Jag har köpt en vätska på Biltema som heter "Brandvakten", den kostar ca 80kr och brandmännen här i stan har gjort tester där de försökt tända eld på gardiner inpregnerade med vätskan men de lyckades inte:) Så jag har sprejat dukar, ljusmancheter mm och känner mig nöjd. Brandsäkerhet är viktigt för mig. Hoppas att ni där hemma har brandvarnare och minst en brandsläckare. Det är en billig försäkring nu i juletid!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0