mat, vinterpäls och valfrågor

Har haft en lite jobbig natt. Har sovit utan att direkt vakna, men har drömt mardrömmar. Även natten till i går var så där så jag är lite trött i dag. Jag som kanske snoozar 1 gång om året har snoozat två dagar i rad.
Att vara trött gör tyvärr inte aptiten bättre. Har haft brist på aptit i en vecka ungefär och får verkligen tvinga i mig mat. Aptiten över lag har ju varit så där under tiden Älsklingen har varit borta. En stor anledning är ju pga att det är tråkigt att laga mat till sig själv. Men nu vet jag inte varför det är extra svårt att äta...

I går var jag annars och klippte av vinterpälsen (bra timing då det började snöa) och ska boka tid för färgning någon dag. Det var en hel del hår som åkte av! I dag har jag jobbat och ätit lunch på syrrans jobb. Jag har också varit förbi Phonehouse och ordnat med min nya telefon. En HTC Gratia. Jag har också pratat med politikerna på stan då det är omval på vissa platser i Sverige... Hur gör våra kära soldater som vill rösta... inget ambasadval existerar denna gången. När man ringer till den "val-telefonlinje" som öppnats så säger de att man som anhörig inte kan representera någon. Medan politikerna säger att man kan skaffa en fullmakt... Mmm de verkar ha full koll! Att brevrösta blir också lite problematiskt då röstkorten inte hinner ner eller tillbaka och enligt de på telefonlinjen så fanns inga andra alternativ. Tydligen är det till och med ett problem att rösta bara man bor i Sverige enligt politikerna, det tyckte jag var lite lustigt sagt. Vad ska vi då ha ett val för?:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0